søndag den 10. februar 2013

Første Besøg på min Biotop

 

Her et oversigtbillede over Biotopen.

Nord er opad.

Biotopen måler ca 80 * 100 meter. Lidt stor, men jeg vil gerne have både skoven og søbreden med.

 

 

 

 

 

 

 

 

Her ses søsiden af biotopen. Der er meget oversvømmet. Søbredden er normalt på den anden side af de små træer.

 

 

Et udsnit af bækken i skoven. Nogen har bygget en dæmning.

Måske er det den skovfritter, der af og til lægger vejen forbi ….

 

 

 

 

   Også bækken er oversvømmet

 

 

 

 

Ting Der ikke hører til i biotopen

Gad vide hvor lang tid det tager før de hver især forsvinder ?

 

 

Mange små selvsåede træer. spændende at se hvad slags det er .

 

 

 

 

 

 

Forår

Jeg fandt nogle små tegn på at foråret er på vej. 

Vintergækkerne snød jeg dog og fandt i min egen have – men det gør dem ikke mindre dejlige Smiley

1 kommentar:

  1. Hejsa

    Nogle gode iagttagelser - der er godt nok meget vand i din bæk lige nu. Mon du kan bruge knop bestemmelses arket fra seminaret til at bestemmelse dine træer.

    Besøg gerne biotopen oftere nu hvor der (forhåbentlig)kommer gang i foråret.
    Vh Ida

    SvarSlet