torsdag den 28. marts 2013

Biotop uge 13 - stadig vinter …….

 

En kold skærtorsdag var familien på biotoptur, for at se om der var kommet flere tegn på foråret.

DSC00998


Ja jeg ved ikke om man kan kalde det forår, men måske et tegn på at det ikke er helt vinter Smiley

Med lidt god vilje kan man vel godt sige at ahornknoppen er blevet lidt større end sidst jeg fotograferede den
DSC01001
DSC01013


HYLDEN ER
SPRUNGET UD ………

 

Fodspor i sneen …….

DSC01007 DSC01006
DSC01016
Jeg fandt forskellige spor i sneen.
Øverst til venstre er der ingen tvivl om at det er en hare.
Sporene øverst til højre kunne være en ræv.
Og nederst til venstre kan jeg ikke komme nærmere end – en fugl Smiley

I skovbunden fandt jeg vorterodsspirer med de hjerteformede blade. Det er en forårsblomst der kommer med gule blade. Den har forskellige slags rødder, som jeg vil kigge på når jeg kommer derned igen
DSC01018

1 kommentar:

  1. Hejsa

    Gode fotos med relevante iagttagelser og kommentarer - super! Har du været forbi nu hvor det er blevet meget varmere?

    Vh Ida

    SvarSlet