tirsdag den 29. april 2014

Bøgetræsspiringen

Så er det vist tid til at gøre lidt status på spiringen af bøgetræsfrøene.

De 2 frø jeg plantede indenfor, tror jeg har fået for meget vand. Jeg vil i morgen prøve at potte dem om i  en anden potte med dræn i bunden. Det er lidt svært at se noget på billedet, men kaffefilteret er gået i stykker, så må hellere lave et nyt forsøg

DSC03671

Jeg satte jo også både frø og spirede planter udenfor, og her ser det faktisk ud tl at forsøget lykkes som jeg havde håbet på.



Det er lidt svært at se på det forstørrede billede, men ovenover bog frøet er der spirer, måske det bliver lidt nemmere at se i løbet af de næste dage
DSC03676



Her til højre billede af først det bøgetræ, der var ældst, da jeg plantede det. Det ser lidt ud til at være ved at gå ud. Tror også det skal pottes om, så det er nemmere at styre vandmængden.
Nedenunder er det det nyudsprungne skud, der er kommet noget længere i processen. Frøskallerne er faldet af.
DSC03673DSC03674

Ingen kommentarer:

Send en kommentar