lørdag den 19. april 2014

Dukkeopgave – Hovedet

Jeg har længe overvejet hvilken dukke jeg ville lave, og efter mange overvejelser faldt valget på SNØVSEN. I ved den enfodede pastinak dukke. Jeg er vild med historierne om snøvsen, og er sikker på at dukken vil blive brugt.

Snøvsen har som bekendt ingen arme, og kun ‘en fod, men jeg må nok gå lidt på kompromis, og lave arme til dukken.

Først skulle træmassen blandes

DSC03557 DSC03559

Jeg brugte 3 dl. træmasse, og 1 dl vand. Det var dog nødvendigt med lidt mere vand for at få massen til at hænge ordentligt sammen.

DSC03560

Udgangspunktet var et flamingoæg, som jeg skal lidt til for at hovedet ikke skulle blive for stort

 

DSC03561 DSC03564

Øjenhulerne formes, og øjnene bliver sat i. Ørerne er klar til montering.

DSC03567 DSC03568



Det færdige resultat. Ved ikke lige hvor meget det ligner originalen ….
Spændende om næsen bliver ved med at være lige.
Hmm kan se at snøvsen har glemt at få sine tænder i …….

 

DSC03566


Snøvsens ene fod. Jeg er lidt spændt på at se, om den er for lille i forhold til hovedet

Så er det kun at vente til det er tørt. Jeg havde ikke fået blandet nok til at lave hænderne, så det må vente til en anden dag.

Jeg synes det var forbavsende nemt at arbejde med, og kunne sagtens forestille mig at bruge massen sammen med de ældste børn i børnehaven.

2 kommentarer:

  1. Åhhh, jeg kan se, at du skal strikke, når snøvsen skal have tøj på;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja og IIIHH hvor jeg glæder mig :-)

      Slet