onsdag den 4. juni 2014

Fingerstrik med børnehavebørn

I børnehaven har vi eventyr som årstema. Til vores kommende sommerfest, skal min børnegruppe opføre Brdr. Grimms eventyr om ulven og de 7 gedekid. Vi er i fuld gang med at lave rekvisitter til stykket. Dyrenes haler valgte vi at prøve at fingerstrikke med børnene, der er 4-5 år gamle.

Jeg havde lige fået genopfrisket teknikken af min egen datter, inden jeg skulle lære den fra mig.

Det er vigtigt ikke at have for mange i gang samtidig, da det for de fleste kræver en del hjælp for at lære teknikken. Jeg havde 3 ad gangen, og det var max.

foto 1
Det kan nemlig være rigtig træls når man skal vente på hjælp Smiley
foto 2

Det var mest den del med at sno garnet rundt om fingrene de synes var svært, det at tage garnet over fingeren fangede de ret hurtigt. Jeg er sikker på at hvis vi prøver det et par gange, vil mange af dem kunne lære det. Dagens resultat blev 1 ulvehale og 4 gedehaler. Og børnene var meget stolte af resultatet – og lidt skuffede over de ikke måtte få det med hjem ….

Ingen kommentarer:

Send en kommentar